SW pro zalohovani na disk

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek PaJaSoft na FoNet.Cz
Pondělí Leden 17 14:09:51 CET 2005

	Pokud budu synchronizovat do on-line compresses loop zařízení (i
toto údajně lze, nepoužil jsem) tak je to řešitelné. Když ne, potřebuji
pouze soubor tak velký jako partition, kterou hodlám odzálohovat, pak jej
mohu zabalit dle potřeby (pravda, rozbalovat pouze nějaké soubory bude
trošku problém - on-line zřejmě nad Bzip2 nepůjde přimountit) a těchto
zabalených snapshotů mohu mít libovolný počet, pravda, nejsem schopen
vytvořit inkrementální zálohu (ta se však s kompletní možností rekonstruovat
systém zřejmě stejně neslučuje).

> 	Neposkytuje to zalohu starsich verzi. Plytva to kapacitou disku.
> cp -lR a rsync je fakt asi lepsi.

	Obávám se, že dostat do jednoho jednoduchého systému verzování verzí
(resp. inkrementální zálohování), nejlépe kompletní snapshot systému (včetně
boot loaderu - změnu/y poznám jak?), neplýtvat kapacitou (=> žádné
redundantní informace) disků a nemít prostor pro "rozbalenou" zálohu je
systém, který nelze dostat ani jednoduše vytvořit.

cp -lR a rsync - obádám se, že nesplňuje 50% požadavků (boot, plýtvání
místem, verzování) a navíc nemá přidanou hodnotu oproti kopii via RAID.
Nicméně Vaše finální řešení by mne taky zajímalo.