SW pro zalohovani na disk

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Pondělí Leden 17 23:59:02 CET 2005

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek wrote:
: 	Pokud budu synchronizovat do on-line compresses loop zařízení (i
: toto údajně lze, nepoužil jsem) tak je to řešitelné. Když ne, potřebuji
: pouze soubor tak velký jako partition, kterou hodlám odzálohovat, pak jej
: mohu zabalit dle potřeby (pravda, rozbalovat pouze nějaké soubory bude
: trošku problém - on-line zřejmě nad Bzip2 nepůjde přimountit) a těchto
: zabalených snapshotů mohu mít libovolný počet, pravda, nejsem schopen
: vytvořit inkrementální zálohu (ta se však s kompletní možností rekonstruovat
: systém zřejmě stejně neslučuje).

	Jo, presne tak. Nemoznost vytvorit inkrementalni zalohu je problem.
Nechapu ale proc by inkrementalni zalohy mely byt nejak neslucitelne
s kompletni moznosti rekonstruovat system zamenou disku.
:
: > 	Neposkytuje to zalohu starsich verzi. Plytva to kapacitou disku.
: > cp -lR a rsync je fakt asi lepsi.
:
: 	Obávám se, že dostat do jednoho jednoduchého systému verzování verzí
: (resp. inkrementální zálohování), nejlépe kompletní snapshot systému (včetně
: boot loaderu - změnu/y poznám jak?), neplýtvat kapacitou (=> žádné
: redundantní informace) disků a nemít prostor pro "rozbalenou" zálohu je
: systém, který nelze dostat ani jednoduše vytvořit.

	:-) Zkuste si precist manual k cp (prepinac -l a -R) a rsync
a jeho vztah ke zmenenym souborum.
:
: cp -lR a rsync - obádám se, že nesplňuje 50% požadavků (boot, plýtvání
: místem, verzování) a navíc nemá přidanou hodnotu oproti kopii via RAID.
: Nicméně Vaše finální řešení by mne taky zajímalo.

	Vsechny tyto tri pozadavky to moje schema splnuje. Pokud nechapete,
tak zhruba takto (pisu z hlavy - nezkousel jsem - jen aby byl videt princip):

CHECK=c # nebo prazdny, pokud nechci kontrolovat i obsah souboru, ale jen mtime
set -e
mount /dev/backup_part /backup
NOW=`date +%s` # Kterou zalohu vytvarime ted
if [ "$PLNA_ZALOHA" != "Y" ]
then
	# Promazeme stare symlinky
	find /backup -mindepth 1 -maxdepth 1 -type l -print0 | xargs -0 rm -f
	LAST=`ls /backup | tail -1` # posledni vytvorena zaloha
	cp -lR /backup/$LAST /backup/$NOW # hardlinky stare zalohy
fi
rsync -aHSx$CHECK --exclude-from /etc/backup.exclude / /backup/$NOW
( cd /backup && find $NOW -mindepth 1 -maxdepth 1 -exec ln -s {} . \; )
grub <<EOF
root (hd1,0) # co odpovida /dev/backup_part
setup (hd1)  # co odpovida disku na kterem je backup
EOF
# Tady jeste pripadne promazani hodne starych zaloh
umount /backup

Mam to i bootovatelne, i nekolik poslednich zaloh, i verzovani. Je na tom
neco nejasneho?

-Y.