Skript na kontrolu procesu (zda bezi)

Úterý Leden 18 22:11:31 CET 2005

On Tue, Jan 18, 2005 at 09:02:12PM +0100, Dalibor Straka wrote:

> Neuveritelne co vse toto muze zpusobit. Kdyz umre /bin/program, casto je
> po nem treba spoustu veci uklidit. Nektere se odmitaji spoustet, kdyz je
> ve /var/run/program.pid, jine si zaplnily logy, tak je musite ve skriptu
> smazat.

Hmm. A kto vam zakazuje nahradit '/bin/program' skriptom
'/usr/local/bin/program.sh' v ktorom toto vsetko osetrite? Potom staci
exec, nezmeni sa pid a tym padom sa init nepokusi sputit tento program
znovu.

> Myslim, ze pripad meho demona se sleepem je jedna z nejlepsich variant.

Kto zaruci, ze prave tento demon neumrie skor?

> O tom, ze musite mit prava roota se ani nerozepisuju...

Toto som celkom nepochopil, ale povedzme, ze viete zabezpecit aby ste sa
zbavili zbytocnych prav. Ci nie?