Kterou distro pro i486 na desktop?

Milan Keršláger milan.kerslager na pslib.cz
Středa Leden 19 13:03:04 CET 2005

On Wed, Jan 19, 2005 at 12:02:56PM +0100, Milos Prudek wrote:
> Jakou distribuci? "Oblibena" otazka do konference, ale
> tentokrat s presnou predstavou o narocich:
>
> 1. Musi bezet na i486, vcetne instalacniho procesu
> 2. PC ma jen 40MB RAM. Je nutne aby fungovaly X Windows.
> 3. Musi obsahovat alternativni WM, nejlepe IceWM, a to na
> instalacnim mediu, ne jako download z inetu (uzivatel nema
> rychle pripojeni k internetu!)
> 5. Musi obsahovat ceske locales pro vsechny programy (krome
> tech ktere na 40MB RAM stejne nepobezi, napr. OO.org)
> 6. Je to pro uplneho linuxoveho zacatecnika.
>
> Mam obavu ze distribuce splnujici vsechny tyto body
> [...]

V bazaru byste mel sehnat za par supu nejake P333, na kterem pobezi
nejaka soucasna distribuce.

Pokud pouzijete starsi distribuci, ktera na tak malo vykonnem stroji
skutecne pobezi (novejsi Glibc i programy maji velky overhead), tak tam
zase nebudete mit nove veci. Navic slusna podpora cestiny je az v
novejsich distribucich...

Takze jedine neco jako Damn Small Linux (jenze to bude anglicky), ale
486 je skutecne prilis malo. Leda byste nechal aplikace bezet na
serveru. Ale i tak dosahnete lepsi vysledek s Win 3.x (nebo W95),
protoze vysledek s Linuxem bude spise k zlosti, nez na normalni
pouzivani.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz