Debian tg3 - firmware

Jan Houstek jan.houstek na mff.cuni.cz
Čtvrtek Leden 20 09:50:24 CET 2005

On Wed, 19 Jan 2005 petr.kristan na epos.cz wrote:

> Ale v tomhle pripade je to myslim tak, ze Broadcom napsal driver a ma v
> nem asi 1kB HEX firmware, ktery se do karty nahrava. Opravdu nechapu co
> na tom Debianistum vadi.

Vadi jim to, ze licence tohoto kilobajtu dat je v rozporu s DSFG
http://www.debian.org/social_contract.en.html#guidelines

Je to jakesi patentovane copyrightovane binarni cosi, lze to sice za
urcitych podminek sirit, ale pro zacleneni do sekce main to proste
nestaci.

> Snad jim muze byt jedno jestli to je nekde v epromce, nebo jestli to do
> karty nahrava driver tj. muze byt levnejsi. Se zdrojaky jadra to
> vpodstate nesouvisi. Nechapu, ze kdyz to teda vyhodili ze zdrojaku
> jadra, proc ten soubor a firmware nekde v tom balicku kernel-image neni.
>
> Hosi asi nepouzivaji PC, protoze tam je BIOS a k nemu nemaji taky
> zdrojaky -- asi... :-o;

Ukazte mi, kde v sekci main je balicek "PC BIOS". Problem neni v tom, ze
by ten firmware nekoho svoji existenci urazel, ale ze ho proste nelze
sirit v Debianu v ramci vymezenych pravidel.

Nedavno nicmene probehla na toto tema diskuse a zda se, ze se to bude
resit asi tak, ze podobny firmware se da do samostatneho balicku, ktery
bude v sekce non-free, a samotny ovladac zustane v main (normalne by musel
takovy balicek jit do contrib, coz treba u kernelu neni asi uplne vhodne).

http://www.debian.org/News/weekly/2005/02/

-- Honza Houstek