NTP - konfigurace

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Čtvrtek Leden 20 18:28:11 CET 2005

On Thu, Jan 20, 2005 at 06:23:38PM +0100, P.L. wrote:
> Nejak se mi porad nedari, tak zkusim, jestli mi tu nekdo neporadi. Mam Linux
> jako router a na nem spusteny ntpd. Ntpd se rozbehne a spravne
> sesynchronizuje, ale stanice (W2k/XP) se s nim neumi synchronizovat. Pokud
> stanici nastavim na jiny ntp server, tak se spravne nastavi cas.
>
> ntp.conf obsahuje toto:
>
> restrict 127.0.0.1
> restrict 192.168.99.0 mask 255.255.255.0 nomodify notrap
> server ntp.cesnet.cz
> server ntp.karpo.cz
> driftfile /var/lib/ntp/drift
> broadcastdelay 0.008
> [...]
stavalo se mi, ze po restartu ntpd se s mym hlavnim ntp strojem odmitali
klienti synchronizovat. Bylo to proto, ze jeho cas bude "kvalitni" az se
bude synchronizovat dele s time servery.

Doporucuji vam udelat traceroute treba na ntp.cesnet.cz a jeden po
druhym dotazat prikazem ntpdate na cas, pri vypnutem ntpd. Preci jenom
ntp.cesnet.cz je daleko.

-- Dalibor Straka