PUTTY

Dalibor Kouřil dalibork na sorbi.cz
Úterý Leden 25 12:06:43 CET 2005

Luděk Kolář napsal(a):

>Až objevíte výhody bashe a příkazu CTRL+r, kdy stačí zadat nějaký jedinečný
>string a máte ve výsledku vyhledávání v historii už jednou napsaný příkaz,
>potom už nebudete potřebovat nic jiného. A hlavně to funguje všude bez nutnosti
>si něco někde nastavovat.

dekuji za typ, s Bashem samozrejme delam, ale do detailu jsem
nepronikal. Vychazel jsem ze situace kdy na stanici mam X-ka bez
spustene konzole. Tj bych musel spustit konzoli a nejak zadat (napr.
vase Ctrl-r nebo rucne) pristup pres SSH. A to mi opravdu prislo
rychlejsi 2x kliknout...

>A zvažte také použití SSH přímo na uživatele root. Teď to pravděpodobně řešit
>nemusíte, protože jste např. v interní síti, ale získáváte nebezpečné návyky,
>které se potom mohou vymstít v budoucnu.
>
>L. K.

Abych upresnil, jsem jedinym adminem, nemusim tedy rozeznavat kdo co kdy
udelal. Pristup mam omezeny jen z urcitych IP adres na urovni firewallu
a prihlasovani je pres privatni klic. Opravdu tedy v mem pripade nevidim
problem v rootovi, ale pokud nekoho napadne mozne riziko pri tomto
postupu rad se poucim.
Ale i pres odmitave nazory se zde alespon pro me objevilo nekolik novych
poznatku, coz si myslim je dobre. Diky.

Dalibor Kouril