Linux pro server

Kovar Jan jan.kovar na onsemi.cz
Pátek Leden 28 16:12:28 CET 2005

> klony RHEL - 5 let (kopiruji vlastni RHEL od Red Hatu)
> Debian - cca 2.5 roku (IIRC)
> Fedora - 6-9 mesicu, s FedoraLegacy tak max. 2 roky
> SUSE - cca 2 roky (netyka se Enterprise za penize)
> Unbutu - ???
> Mandrake - cca 1.5 roku (netyka se Enterprise verze za penize)
>
> Trustix kopiruje RH, posledni verze byla podle RH7.3, coz je
> neco jako RHEL 2.1 (neco mezi 7.2 a 7.3), tim padem mohou
> (ale nemusi) snadno s updaty vydrzet 5 let od vydani RHEL 2.1
> (diky prejimani bezpecnostnich zaplat, tj. do roku 2008). Zda
> [...]

U Trustixu je vyhoda spis v tom, ze tam neni nabaleno velke mnozstvi sw,
ktery je vetsinou zbytecny, ale bohuzel kvuli zavislostem jej musite
nainstalovat. Tim padem je tam min moznosti chyb. Dalsi vec ... Nevim, jak
je na tom ted Fedora, ale pamatuju si, ze v dobe Redhatu mi vadilo, ze
instalace amavisu byla strasne pracna treba kvuli perl balikum a dalsim
vecem, ktere to vyzadovalo. U Trustixu tohle nebylo, fungovala dobre
instalace z contrib, prislo mi, ze na domaci firewall, mail server nebo file
server to bylo tak akorat a velice jednoduche na spravovani. Ted je vetsina
programu jako clamav, amavis primo na CD s distribuci. Nicmene vsechny tyto
vyhody se muzou v pripade, ze chcete udelat neco slozitejsiho, promenit v
jednu velkou nevyhodu. Takze opravdu zalezi, na co to chcete.

TNX