Prepinani ceske klavesnice na console pomoci jine klavesy nez pause.

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Sobota Leden 29 13:53:44 CET 2005

On Sat, Jan 29, 2005 at 11:56:34AM +0100, Petr Ruzicka wrote:
> Dobry den.
> Chtel bych se zeptat jestli nahodou nekdo nezna postup, jak prepnout
> anglickou->ceskou klavesnici (v consoli) pomoci jine klavesy nez pause.
> U meho notebooku totiz klavesu pause mohu zmacknout pouze jako kombinaci
> dvou klaves, coz se vzhledem k delce mych prstu neda udelat jednou
> rukou. Proto by me zajimalo jestli neexistuje zpusob, jak nastavit
> prepinani cestiny v consoli treba na klavesu F12. Pravdepodobne by se to
> dalo udelat premapovanim klaves, ale toto reseni se mi nejevi jako
> optimalni.

Nahodou zna. Ukazu to na priklade:
/usr/share/keymaps/i386/qwerty/cz-lat2-prog.kmap.gz
Nekam si to rozbalim a najdu radek s prepinacem AltGr_Lock:
keycode 119 = AltGr_Lock AltGr_Lock AltGr_Lock
Scan code vasi oblibene klavesy pro prepinani si prectete bud prikazem
showkey nebo xev a namapujete na ni AltGr_Lock. Ja pro psani v cestine a
TeXu mam upravenou klavesnici a prepinani mam na CapsLock (showkey vraci
0x3a coz je 58). Prepiseme radku
keycode 58 = Caps_Lock na
keycode 58 = AltGr_Lock AltGr_Lock AltGr_Lock AltGr_Lock AltGr_Lock

-- Dalibor Straka