grub nevidi disk

Pavel Janoušek janousek na fonet.cz
Pondělí Leden 31 12:48:47 CET 2005

	To není pravda a platí to do dnes...:-) Stačí, aby si zavaděč v MBR řekl o zařízení adresované jako 0x81h a jste na druhém disku...:-) A pokud máte inteligentní OS (což třeba NovellDOS 7.0 na rozdíl od MS DOS 6.2 byl), tak už do toho nekafrá a zbytek inicializace provádí na aktuálním disku a ne natvrdo na 0x80h... (takže jste mohli provozovat třeba klidně 2 DOSy s MS Windows a Linuxem 1.1. dohromady)

	Osobně jsem tuto věc provozoval (stačilo si pohrát se zavaděčem, který se nahrával do MBR) v dobách, kdy něco jako System commander bolo len snove zelanie...