Distribuce pro i386/4MB RAM

Lubos Moscovic herrman na herrman.sk
Pondělí Leden 31 23:16:46 CET 2005

Yeti wrote:

> Servus vespolek,
>
> poskládal jsem ze arotu ábelsky výkonný stroj o parametrech 386SX/40MHz
> (bez koprocesoru), 4MB RAM, 1,2GB HDD, 3,5" FDD, 3c509 NIC, ALS100 zvuk.
> Nemá to CD-RÓM.
>
> Chtl bych na tom provozovat nco, na cem~ lze brouzdat po Internetu
> (napY. Linux),  ili by to mlo umt TCP/IP.
>
> Nejlíp aby instalace ala nabootovat z diskety a zbytek se instaloval po
> FTP, nebo aspoH aby to mlo <4 instala ní diskety. Hledal jsem (zejména
> na distrowatch.com a ll.cz), le  marn. Neznáte nkdo njakou vhodnou
> distru?

> [...]

Zdravim,
este pred par rokmi som sa boril s podobnym historickym kuskom(486/33,
bez koprocesoru, 8 ram) a vyzeralo to asi nasledovne:
Po vyskusani niekolkych jednoucelovych a jedno (dvoj) disketovych
distros som zakotvil na dlhsi cas pri uz zmienovanom (a kymsi aj
zatracovanom) monkey linuxe (naozaj to bola podivnost, spustalo sa to z
dosu). Obsahovalo to zopar zaujimavych veci ale na browsovanie to
relativne stacilo. Pouzivanie Xov a toho netscapu co tam bol, bolo vsak
dost masochisticke.
No a nakoniec som urobil posledny pokus s klasickou distribuciou.
Nainstalil a na minimum som tam osekal 2.2 debiana (potato tusim) a
spustil som tam Xy proti servru kde bezali aplikacie. Bolo to rychlejsie
a pohodlnejsie ako kedykolvek predtym, ale stale to bol viac boj a
masochizmus ako pouzivanie. (ale bolo to naozaj fun vidiet na takejto
brzde rozbehnut sa gimp alebo openoffice :-)) )
Byt vami, tak aj ked to beriete ako dobrodruzstvo, tak na grafiku radsej
zabudnite a uspokojte sa s textovym rezimom a lynxom.
Nezavrhoval by som ani toho podivneho monkeya, predsa len bol
prichystany na 386ky a predsa za pokus nic nedate :-).

Hodne zdaru

Lubos "herrman" Moscovic
HOWG