Pameti 133 MHz na sbernici 100 MHz

Miroslav BENES miroslav.benes na zdas.cz
Pondělí Leden 31 13:55:18 CET 2005

>... Moze to byt aj velkostou
>pamatovych chipov (kolko ich je na dimm-e, ci je jednostranny a
>dvojstranny). preto pokial viem niektore dosky nezvladali jednostranne
>DIMMy ale dvojstranne ano.

To není přesné. Paměti DIMM se skládaji ze dvou "nezávislých" částí,
které mají stejné časování a stejnou velikost a/nebo jedna z nich (ta
druhá) chybí - není osazena.

Proto pokud např. deska zvládá 128MiB modul "oboustranný", znamená to,
že v každé sekci podporuje 64 MiB. Když tam strčíte "jednostranný"
128MiB modul, může se vám ta deska tvářit překvapeně, ale je to proto,
že to vlastně fyzicky je "zpola obsazený oboustranný modul 256 MiB" a
protože 256 MiB už podporováno není, bude mít deska potíže i s tímto
provedením, i když je v manuálu popsané, že 128 zvládá. A v takovém
případě se to může chovat opravdu různě - od úplného ignorování přes
detekci poloviny nebo jen čtvrtiny kapacity až po kompletní zablokování
paměťového řadiče.

Ale tyhle problémy jsem potkal převážně jen na P1 deskách osazenýcj DIMM
slotem, kde ta podpora DIMM byla šitá horkou jehlou ...