žurnálovací FS a jistota obsahu souborů

Jan Derfinak ja na mail.upjs.sk
Pátek Červenec 1 00:49:27 CEST 2005

On Thu, 30 Jun 2005, Jaroslav Lukesh wrote:

> aha, to je asi ten duvod me neprizne k ext3 nebot po zapisu vetsiho mnozstvi
> souboru na nekolik vterin zcela "vytuhl" system (nesel ani ping).
>
> dá se to nějak zapnout na XFS, nějak to nemohu najít?

Zurnalovanie dat ma iba ext3. Bohuzial na ukor rychlosti. V podstate sa
jedna o problem aplikacie, ktora nechava dlhodobo otvorene subory. FS zmeny
nezapisuje ihned, ale v urcenych intervaloch (fs.xfs.xfssyncd_centisecs,
fs.xfs.xfsbufd_centisecs). Takyto typ suborov by mala aplikacia otvarat s
O_SYNC alebo O_DSYNC. Pokial to tak nie je, da sa to riesit v XFS pomocou
"chattr +S" na taketo subory a adresare.

jano