ruchy a praskání při nahrávání audia v Linuxu - prosím o vaše zkušenosti

Ctirad Fertr phanatic na volny.cz
Neděle Červenec 3 21:23:23 CEST 2005

Dne neděle 03 července 2005 12:29 Martin Šanda napsal(a):
> Dobrý den!

Nápodobně

> Už několik dní se pokouším přetáhnout z věže do počítače audio, ale zvuk je
> mizerný, zkreslený a praskající. Je to asi spíše HW problém, protože když

Hw problém je to každopádně. Jde ale o to, jestli vzniká ještě na straně
analogu (vlivem přebuzen například) nebo až někde mezi kartou a softwarem
(podtékání bufferu..). Stáhněte úroveň vstupu i toho signálu co nahráváte a
hned bude vidět, jestli je to v analog cestě.

> jsem použil audacity, tak to bylo stejně mizerné jako při použití
> gramofile, případně dalších nahrávadel. Experimentoval jsem s nastavením
> IRQ v biosu, zkoušel jsem i fyzicky přendat zvukovku do jiných slotů atp.

A jedete přes jack server  ? Pokud ne, tak tak učiňte, tam hned uvidíte,
jestli něco nestíhá data z karty přebírat.

> Jde o pci zvukovku C-Media PCI CMI8738, Deska je Soltek 75FRN3-L, předtím
> to byl taky Soltek ale SL75 DRW2.

CMI8738 by měla bejt naprsto bezproblémů, sám jsem jí několik let měl. Kvalita
je smozřejmě na jakokoliv seriózní práci nedostatečná, ale lupat ani vyloženě
zkreslovat by to nemělo.

> Dá se nějak vylepšit zvuk získaný přes stávající zvukovku? (Jak to že s
> minulou deskou to bylo lepší?) Nemůže být jen někde něco blbě nastaveného,
> neuzemněného, mechanicky uvolněného? (Na nic jsem ale nepřišel) Nepomohlo
> by třeba jen (například pomocí nějaké gumové podložky) izolovat kartu od
> skříně?

Ne, to je nesmysl. Pokud to máte dobře zapojené (linkový vstup/výstup) a
správně nastavené úrovně v mixéru, nic už nevylepšíte. Maximálně tak v
případě, že to chytá zemní smyčku a tudíž slyšíte 50Hz v reprákách, zapojte
počítač i zdroj signálu do stejné zásuvky.

> Pokud to nejde, pak jakou zvukovku koupit, aby to fungovalo?
> Naprosto přitom nepotřebuji šestikanálový zvuk a podobné hovadnosti, jen
> slušný vstup abych si mohl zdigitalizovat analogové nahrávky.

Šetikanálový zvuk má dneska každá onboard šunka nebo CMIčka za dvě stovky,
takže tudy cesta nevede. Nejlevnější karta použitelná pro nahrávání je asi
M-audio audiophile za 100USD.

Ctirad