ruchy a praskání při nahrávání audia v Linuxu - prosím o vaše zkušenosti

Martin Šanda martin.sanda na balustrada.cz
Pondělí Červenec 4 01:05:34 CEST 2005

Dne ne 3. července 2005 21:23 Ctirad Fertr napsal(a):
-> Dne neděle 03 července 2005 12:29 Martin Šanda napsal(a):
-> > Dobrý den!
->
-> Nápodobně
->
-> > Už několik dní se pokouším přetáhnout z věže do počítače audio, ale zvuk
 je -> > mizerný, zkreslený a praskající. Je to asi spíše HW problém, protože
 když ->
-> Hw problém je to každopádně. Jde ale o to, jestli vzniká ještě na straně
-> analogu (vlivem přebuzen například) nebo až někde mezi kartou a softwarem
-> (podtékání bufferu..). Stáhněte úroveň vstupu i toho signálu co nahráváte
 a -> hned bude vidět, jestli je to v analog cestě.

Jak už jsem psal, tak jsem zkoušel různé úrovně a ty ruchy tam byly pořád, i
když jsem nahrávání pustil "naprázdno"
Zajímavé je, že tentýž signál je krásně čistý, pokud jej přes sluchátka
poslouchám na výstupu zvukovky přímo, ale pokud si pustím záznam, tak praská,
z čehož usuzuji, že problém není přímo v line-in, ale někde dál, čili mezi
kartou a SW.

-> > jsem použil audacity, tak to bylo stejně mizerné jako při použití
-> > gramofile, případně dalších nahrávadel. Experimentoval jsem s nastavením
-> > IRQ v biosu, zkoušel jsem i fyzicky přendat zvukovku do jiných slotů
 atp. ->
-> A jedete přes jack server  ? Pokud ne, tak tak učiňte, tam hned uvidíte,
-> jestli něco nestíhá data z karty přebírat.

Ehm, omlouvám se za neznalost, to je co?

-> > Jde o pci zvukovku C-Media PCI CMI8738, Deska je Soltek 75FRN3-L,
 předtím -> > to byl taky Soltek ale SL75 DRW2.
->
-> CMI8738 by měla bejt naprsto bezproblémů, sám jsem jí několik let měl.
 Kvalita -> je smozřejmě na jakokoliv seriózní práci nedostatečná, ale lupat
 ani vyloženě -> zkreslovat by to nemělo.

To rád slyším.
Taky se mi zdá, že to není normální stav, navíc se mi zdá, že nastal až po
upgrade desky (jak už jsem psal)

Díky moc za cenné rady.

--
S přáním mnoha dobrých věcí
Martin Šanda

Student DU na FF UK: http://udu.ff.cuni.cz
Redaktor časopisu Bratrská rodina: http://www.cb.cz/rodina/
HomePage: http://www.balustrada.cz/osobni/
Nezavirováno -> mým operačním systémem je Linux
Je lepší mít pokoru
          než znát její definici.
                                                    Tomáš Kempenský