ruchy a praskání při nahrávání audia v Linuxu - prosím o vaše zkušenosti

Ctirad Fertr phanatic na volny.cz
Pondělí Červenec 4 15:01:20 CEST 2005

Dne neděle 03 července 2005 23:45 Jaroslav Lukesh napsal(a):

> až odstraníte hw problém, objevíte, že ve zvuku
> je taky potichu různé škrčení, pískání, podle aktivity procesoru.

Klasika. Do analogových cest se nakmitávají různá rušení z různých periférií,
co v počítači jsou. Nutno ovšem říct, že zrovna CMIčko je proti nim docela
imunní, protože je to celý na jednom čipu a layoutem desky se toho už moc
zkazit nedá.

> Ve woknech (w95, s novýma jsem nedělal) to šlo odstranit puštěním sledování
> zátěže cpu, na linuxu snad jedině překompilováním
> kernelu bez podpory pro šetření procesoru "when idle".
> Anebo jste někdo přišel na to, co spustit aby to nedělalo i bez
> rekompilace?

Já bych to hlavně takhle nepaušalizoval. Ono se tam může nakmitávat ledacos,
typicky pohyb myši, pohyb dat po ethernetu, IDE přenosy nebo pískot
generovaný  motorky větráčků.  Základ je mít na mixu zamutované všechno, co
nepoužívám, na kartě nastavenou co nejnižší citlivost a co největší úroveň
(samozřejmě tak aby to nebylo přebuzené)  na zdroji signálu.

> tak to snad ani ne, pokud to není super vytížená pecka
> s IDE disky, by tohle dělat ale vůbec nemělo i bez jacku

Nemělo, ale pokud to dělá, tak v tom jacku to člověk hned uvidí a může to
zkusit eliminovat jiným nastavením bufferů.

Ctirad