ruchy a praskání při nahrávání audia v Linuxu - prosím o vaše zkušenosti

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pondělí Červenec 4 01:45:50 CEST 2005

Dne neděle, 3. července 2005 21:23 Ctirad Fertr <phanatic na volny.cz> napsal(a):

> Hw problém je to každopádně. Jde ale o to, jestli vzniká ještě na straně
> analogu (vlivem přebuzen například) nebo až někde mezi kartou a softwarem
> (podtékání bufferu..). Stáhněte úroveň vstupu i toho signálu co nahráváte a
> hned bude vidět, jestli je to v analog cestě.

až odstraníte hw problém, objevíte, že ve zvuku
je taky potichu různé škrčení, pískání, podle aktivity procesoru.
Ve woknech (w95, s novýma jsem nedělal) to šlo odstranit puštěním sledování
zátěže cpu, na linuxu snad jedině překompilováním
kernelu bez podpory pro šetření procesoru "when idle".
Anebo jste někdo přišel na to, co spustit aby to nedělalo i bez rekompilace?

> A jedete přes jack server  ? Pokud ne, tak tak učiňte, tam hned uvidíte,
> jestli něco nestíhá data z karty přebírat.

tak to snad ani ne, pokud to není super vytížená pecka
s IDE disky, by tohle dělat ale vůbec nemělo i bez jacku a
multimedia kernelu (mandrakí specialita, v podstatě se jedná o
low latency a pod.). Já třeba nahrávám přímo do
mp3 z line-in na normálním 2.4 kernelu
a pokud vyloženě se nepozastaví hw čekáním
na přečtení dat z horšího cdčka (nebo nekopíruju
nějakou šílenost x desítek tisíc souborů skrze disky),
nedělá to dropouty.

Pravda, pouštímto s nice -n -11 takto:

#!/bin/bash
#uziti:                        s=stereo         m -a=mono
#       nahravani jmeno 22050 22.05 64 m -a
strFileName="/mnt/disk2/nahravani/`date +"%Y_%m%d_%H%M"`_$1.mp3"
strFreqRate=$2
strFreqRate2=$3
strBitRate=$4
strMode=$5
strMode2=$6

nice -n -11 \
sox -r $strFreqRate -t ossdsp -w -s /dev/dsp -t raw -c 2 - | \
lame -s $strFreqRate2 --resample $strFreqRate2 -x -b $strBitRate \
-q 1 -k \
-Z \
-X 3 \
--nspsytune \