ruchy a praskání při nahrávání audia v Linuxu - prosím o vaše zkušenosti

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pondělí Červenec 4 23:31:56 CEST 2005

Dne pondělí, 4. července 2005 15:24 Ctirad Fertr <phanatic na volny.cz>
napsal(a):

> Poloprofi a profi karty (i kdy když kde je dneska ta hranice, když už i do
> lowendu se začíná dávat Envy24 čipset) právě nemají větší buffery. Větší
> buffery znamenají akorát větší latenci a cílem je naopak mít latenci co
> nejmenší.

Alealeale, tohle jsou moderni bludy. Latenci je mozno dopredne korigovat a
soft ktery to neumi neni hoden pouzivani. Profesionalove karty nepouzivaji
jako softwarove efektove procesory (medialni masaz a amaterismus), ale jen na
multitrack recording. Efekty jsou samostatne krabice ve stojanu bokem a ridi
se pres MIDI (no, dneska uz kdecim).

V dobe kdy nebylo nic vetsiho nez 486-33 jsem si zkousel 4/8 kanalove
nahravaci studio s ISA kartami a dokonce to umelo softwarove delat realtime
efekty (tj. pri prehravani to efektovalo stopy). Bufferu tam bylo pozehnane a
k zadnym problemum nedochazelo. Jako "streamer" a cast prevodniku to
pouzivalo normalni audioDAT, na jmeno si moc uz nepamatuji.

> Ono hlavně nejde ani tak o rozhraní a kartu jako takovou, ale o OS, aby
> dokázal kartu obsloužit třeba každé dvě ms a přitom se nikdy "nezapomněl" s
> nějakým jiným procesem.

Neni to pravda, opet jen blud, podivejte se jak maji vyresenou synchronizaci
treba v obycejnem cakewalku a to je pro wokna, kde 10ms, zadna mira. Zvukovka
klidne at ma mego bufferu, soft se s tim musi umet vyrovnat.

Asi mame kazdy jinou predstavu o tom co je profesionalni zvukovka a co
marketingem nalestene lizatko. Tohle z Envy: 24-bit / 96kHz analog to digital
converters with 100 dB dynamic range and 64x oversampling
 (Data relates to technical specifications of the converters) nehrozi abych ji
povazoval za profi zvukovku, to je opravdu jen lepsi lowend, ktery misto 7
bitu ma sumitko, kde radeji si nechali pro sebe, kolik sumu pridaji vstupni
obvody. A ani se nepochlubili radem SD prevodniku...

--

                        Jaroslav Lukesh