Postfix - duplicitni emaily (Sendmail OK) - doplneni

Boruvka qWe na scnet.cz
Úterý Červenec 5 11:11:46 CEST 2005

> Mohl byste upresnit, co to znamena "ma postu ve dvou domenach"? Pokud
mu
> ji na tom serveru nejakym zpusobem namnozite, tak se nedivte, ze mu
chodi
> vicekrat.
Na prijimacim serveru nejsou zpravy mnozeny, zpravy namnozi uz
odesilajici postfix.

Upresneni:
SMTP1 Postfix (drive to byl sendmail a fungoval OK) -----> SMTP2
Sendmail

Postu posilam pres SMTP1. SMTP2 prijima postu pro @domena1.cz a
domena2.cz.
SMTP2 ma jen jedno IP a MX zaznamy pro obe domeny jsou smerovany na
posta.domena1.cz.
Na SMTP2 je uzivatel pepa. Ma adresu pepa na domena1.cz a zaroven
pepa na domena2.cz.
Dale existuje skupina skupina na domena1.cz, jejimz clenem je mimo jine
pepa.

Pokud poslu pres SMTP1 (Posfix) zpravu na skupina na domena1.cz a zaroven v
kopii na pepa na domena2.cz, prijde zprava uzivateli pepa 2x. Pokud
zastavim na SMTP1 postfix a pustim sendmail, poslu stejnou zpravu,
doruci se uzivateli pepa jen 1x - tak je to v poradku. Tzn sendmail na
SMTP1 posle email na SMTP2 jako 1 zpravu, kdezto postfix na SMTP1 posle
email na SMTP2 jako 2 nezavisle zpravy.

Na jednu stranu dava smysl, ze jsou to nezavisle domeny a proto to posle
postfix 2x nezavisle, na druhou stranu sendmail pozna, ze postu pro obe
domeny prijima stejny server, stejny MX (posta.domena1.cz) a posle email
na SMTP2 pouze jednou a uzivateli pepa prijde take pouze 1 (tohoto chci
dosahnout alespon nastavenim vlastniho postfixu, chapu ze z jineho
serveru z internetu, kde je postfix, mi to zase prijde 2x, ale s tim nic
neudelam).

Na nize uvedenem odkazu je uvedeno "This can be "fixed" only by making
Postfix slower."
http://postfix.sparks.net/faq.html#duplicate

Lze prenastavit postfix tak, aby chodily zpravy pouze jednou? Sendmail v
tomto kriteriu vyhovuje.

Diky Boruvka :)