Kancelar poslance Zieleniece na Linuxu

Sobota Červenec 9 17:17:24 CEST 2005

Petr Vileta <stoupa na practisoft.cz> wrote:
> Nechci vam brat iluze, ale kdyz vam nekdo posle dokument z Wordu 2003
> (*.doc) a vy ho zkousite otevrit v OOo nebo Staroffice a ono to bud nejde,
> nebo to jde, ale nefunguji makra jakehosi dotazniku, tak potom skutecne nema
> linux sanci.

a co tak poslat naspat mail ze si prosite dokument vo verzii pre Office XP?

> A nebudeme si namlouvat, ze presvedcite predsedu Evropske
> komise, ze jeho dopis je treba ulozit ve formatu RTF :-)

Myslim ze prave europska komisia by mala trvat na pouzivani otvorenych
formatov. Nakoniec to bola ona kto pokutoval M$ za jeho monopolisticke
praktiky

> No a s tou svobodou ma pan poslanec taky castecne pravdu. Ve svete Windows
> si skutecne aplikace instaluje po zvazeni nebo take zcela bez rozmyslu kazdy
> uzivatel sam. Je to bezpecnostni dira, ale ma to i svou logiku. Je to jako
> byste chtel, aby kazdy, kdo si chce na zahradu vysadit tulipany, musel
> pouzit sluzeb zahradnika, protoze on prece nejlip vi, jaka je potreba zem,
> zda stin nebo slunce, jak daleko od sebe je dat atd. Jenze me to jako
> majitele zahrady nezajima. Koupim cibule, zasadim, zalevam a bud vykvetou
> nebo chcipnou. To je ta svoboda :-)

Imho je ovela vhodnejsie prirovnanie ku soferom na cestach. Ak chce niekto
riadit auto, musi mat soferak, a vyhovorka typu "ja sa nechcem nic ucit, ja
si chcem len sadnut a ist" nikomu nepomoze, pretoze na cestach (rovnako ako
na internete) ovplyvnujete kopu dalsich ludi. Alebo budeme vsetci chodit v
obrnenych transporteroch?

The 3 biggets disasters: Hiroshima 45, Tschernobyl 86, Windows 95