ADSL + pevne IP adresy

Miro Bobovsky bobovsky.miroslav na ives.vs.sk
Pondělí Červenec 11 14:42:58 CEST 2005

neni pravda ze nevie routrovat ;-).

robil som na alcatel 510i co ma 4 porty rozne zverstva ako
vypnut fw nat atd a funguje ako bezny router ked sme dostali aj celu
siet teda spolu napr 5xIP (1x wan plus mala siet)

druhy pripad bol ked viac verejmych IP pricom jednu dostane wan a dalsie
slo dat na lan a teda 3x verejna IP a bavilo aj toto

a najjednoduchsie je proste nastavit ze dany router vsetko prevedie na
DMZ stroj alebo ... proste vsetci to volaju nejak inak a proste vo
vnuytri mat IP 10.a.b.c a nan sa presmeruju vsetky sluzby z WAN ip
routra t.j. mas len jednu IP
(treba si dat len pozor ak si aj sam robis DNS lebo vtedy z lanky treba
ist na inu ako tu verejenu IP lebo preklad robi len pri wan strane ...

no a po stvrte je prejst do bridge a spravit pppoe na stroji (ale asi
predosle tri su lepsie kde je jasne kto za co zodpoveda a ze ked nejde
linka treba kopat doalcatelu

tak ci onak alcatel ma bug ze zle nastavi MTU a nevie si ho zapamatat
takze to treba nastavit na PC alebo po on/off nastavit znova
510 navyse sa samo ani nezapne (530 uz sa zapne ale mtu furt
neporiesili) a zle nastavene mtu = nieco nepojde resp pojde pomaly a
velke pakety ci pingy neprelezu vobec ani nebudu frag.

bbo