ADSL + pevne IP adresy

Lubor Kacian kacian na kacian.sk
Pondělí Červenec 11 16:18:39 CEST 2005

Dňa Pondelok 11 Júl 2005 02:42 popoludní Miro Bobovsky napísal:
> no a po stvrte je prejst do bridge a spravit pppoe na stroji (ale asi
> predosle tri su lepsie kde je jasne kto za co zodpoveda a ze ked nejde
> linka treba kopat doalcatelu
>
> tak ci onak alcatel ma bug ze zle nastavi MTU a nevie si ho zapamatat
> takze to treba nastavit na PC alebo po on/off nastavit znova
> 510 navyse sa samo ani nezapne (530 uz sa zapne ale mtu furt
> neporiesili) a zle nastavene mtu = nieco nepojde resp pojde pomaly a
> velke pakety ci pingy neprelezu vobec ani nebudu frag.

Silne doporucujem to dat do toho bridge rezimu a obhospodarovat si to sam.
A to, ze je 510i v standardnej konfiguracii deravy a hocikto ti moze zvonku
zhodit linku a resetnut router ani nespominam.
Aj spominane vypadky linky a rekonekt ti linux pomocou rp-pppoe zabezpeci
rovnako bezproblemovo. Mam ich niekolko na sieti a ziadny problem.
Su spolahlivejsie ako tie vigory, ktore ponuka telekom.
Na linuxe si skor zaistis bezpecnost, ako na routri, najme mas prehlad, co sa
deje a ip-cky mas u seba. Uz som pocul pracovnika telekomu vychvalovat
bezpecnost routra a sa divil, ked som mu alcatel zvonku vymazal do default
nastavenia.

--
Lubor Kacian
FONET s.r.o.