Ztratovitost linky a softwareove reseni

Vaclav Stepan w na linux.fjfi.cvut.cz
Úterý Červenec 12 16:09:02 CEST 2005

Vasek Stodulka napsal(a):
> 	Ano, to je sice pravda, ale AFAIK k teto situaci v normalnim provozu
> skoro nikdy nedochazi. Spojeni od zacatku zvysuje svou rychlost az k maximu
> prutoku pres uzke misto, ktere ma zpravidla dostatecne dimenzovane buffery
> na to, aby zvladlo svuj provz. Pokud nekdo umele preplni buffery zarizeni
> tim, ze mu z te rychlejsi strany "nasype" spoustu dat (DoS, DDoS), pak se
> pakety zahodi, ale v normalnim provozu kazde spojeni zacina pomalu a pak
> postupne zrychluje, takze spousta dat najednou by prijit nemela.

Uvaha byla --- linkou tece 700 kBps, packet loss se mirne snizi s tokem,
takze stahnu tok na polovinu. Kdyz nahodim shaper, tak TCP spojeni
zabrzdi, a stane se tak proto, ze se nejdriv naplni buffery a pak se
pakety zacnou zahazovat. Takze tady to v podstate explicitne je zamerem
spravce.

Cekal bych ale, ze k temuz dojde i pri v podstate normalnich situacich,
kdy se kapacita linky skokove zmeni --- zmena routovaci trasy (prechod
na zalozni linku, data z vice linek po jedne etc.), kratkodobe ruseni
provozem na blizkem kanalu, etc..

Jestli se mylim, budu velmi rad, pokud byste to mel cas sireji vysvetlit.

Vaclav Stepan