Mandrakistovy dojmy z FC4

Petr Šobáň soban na soban.cz
Čtvrtek Červenec 14 12:00:43 CEST 2005

Zdenek Mazanec napsal(a):

> Uz zase oblibene legracky? Pouzijte dvd a/nebo sitove zdroje (tedy nekdy
> priste, kdyz vam jista distribuce nemuze na disk). Ve FC muzete klidne
> zonglovat take, je to jen otazka poctu medii pouzite verze distribuce.

Já jsem byl u kamaráda a spravoval mandrake a šílel jsem z grafických
klikátek a ta diskotéka platila dokonce párkrát to chtělo CD2 třeba
vložil jste ho a ono to hlášilo že tam CD2 není a nic nepomohlo, tehdy
jsem to řešil restartem. Nebo instaloval jste nějaký balíčky a ono to
chtělo CD v pořadí třeba 2,1,3,2,3,1 atd.....

Taky je pravda že to údajně již mandrake spravilo a nemělo by to dělat,
nevím nepoužívám takže to by měly říci uživatelé.

> Jenze v nasich krajich je jaksi za linux nikomu nechce platit...

No jestli to nebude tím že ještě donedávna se to za peníze nedalo
sehnat, nikdo to neprodával u nás.

(Myslím pro normální uživatele, pro podnik není problém si to dovést
odněkud případně nechat poslat atd.....)

> Selinux je docela vyhoda, vypinat ho kdyz je k dispozici je docela
> skoda. Je legracni, jak hajite skutecnost, ze
> a) podle vas neni fedora na servery vhodna (na serveru se ovjem obvykle
> jezdi bez X v textu, kde tato skutecnost nevadi). Z toho mi logicky
> b) je vhodna na desktop, kde ovsem nemam dotazene konfiguracni nastroje
> (coz zamrzi)
> No, je to dobra past, do ktere jsta se sam hodil :-P

No ještě to není dotažené vždyť je to teprve 4 distribuce po oddělení od
RH, no a na vývoj to chce taky trochu času a pod....

Mě daleko více potěšilo to že už tam celkem bez problémů běhá UNICODE :-)

> Proti grubu jako takovemu nema nejspis nikdo nic, hloupe je, kdyz neni
> moznost volby grub - lilo. Casem asi jedno z toho umre, ale dovedu
> pochopit, ze nekomu, kdo je zvykly na lilo muze grub delat potize
> (trebas me). Tim nerikam, ze lilo je lepsi, grub ma IMo vice moznosti a
> je sikovnejsi.

Říkám taky jsem donedávna používal lilo dokonce i ve fedoře bylo kdy
přesně z fedory zmizelo nevím, nesledoval jsem to protože od FC3 jsem
začal používat grub.

> Zlata slova. Je mozna kdyby to slo bez tech legracnich zkomolenin jmen
> "jinych" distribuci ;-)

Nemyslím to zle a myslím že to každý pochopil, proti jiným distribucím
nic nemám každému vyhovuje něco jiného, například mám averzi i proti KDE
které se mě zdá že se moc opičí po windows. :-(

|    ICQ    179223500                    |

Byla jako hvězda, vycházela jen za noci.
		-- Sekera