openVPN spoj linux - win

Jan Houstek jan.houstek na mff.cuni.cz
Čtvrtek Červenec 14 14:29:03 CEST 2005

On Thu, 14 Jul 2005, Matejcek Petr wrote:

> ve win verzi openVPN ale nejde zadat parametr ifconfig 192.168.4.1
> 192.168.1.1 a pise ze adresy musi byt s maskou 255.255.255.152 a nespoji
> se. kdyz na zkousku necham vzorove adresy 192.168.1.1 a 192.168.1.2 tak
> se spoji ale ping samozrejme nejde
>
> umel by mi prosim nekdo poradit jak na to ?

Ve win neexistuje plnohodnotny tun device, misto toho je emulovany pres
tap a minisit /30 (v ramci ktere navic bezi i dhcp server).

Bud pouzijte tap, nebo, jak uz tu nekdo radil, rozvrhnete si adresy a
routovani tak, aby to bylo s timto omezenim slucitelne.

> dale win openVPN prida jedno sitove rozhrani do windows je treba tam
> neco nastavovat nebo ponechat nacitani z DHCP i kdyz zadne DHCP neni ?

To DHCP tam prave je v te emulovane vrstve (uvnitr windowsiho TUN/TAP
driveru). Samotny tap device muzete nastavit staticky, ale doporucuje se
ponechat tam ziskani z DHCP.

-- Honza Houstek