Mandrakistovy dojmy z FC4

Dal Horinek dallinux na centrum.cz
Pátek Červenec 15 12:22:36 CEST 2005

Rekl bych, ze hodne lidi dnes zacina na mandrake (mozna to tak neni, tak
me opravte). Ja jsem taky na nem zacinal, teda skoro, prvni linux jsem
mel RH 6.2, ale ne moc dlouho, jako uzivatel windows jsem se v nem
ztracel. Poprve jsem instaloval Mandrake 8.2 ten se ani nedoinstaloval,
protoze stale hlasil chybne balicky (mediem by to nemelo byt jelikoz
jsem to zkousel vypalovat 2x na ruzny cdcka), pote mi kamso pujcil
Mandrake 9.2, ten se nainstaloval v pohode, v grafice, pro
windowsoidniho uzivatele skvely. Asi mesic jsem ho pouzival, ale pri
instalaci balicku z cd pomoci rpmdrake jsem zazil nekolikrat jiz
zminovanou diskoteku, pak jsem presel na FC 1 a prvni okamziky jsem byl
rad, ze je to pekna, stabilni distribuce, ale s casem to nejak preslo,
jelikoz byla az moc narocna na muj HW ( 600 MHz, 192 RAM, 6 GB hdd ...
). To co jsme vsechno mel pustene v Mandrake mi nezvladala, mp3ky mi
krasne remixovala :) Proto jsem s ni skoncil a zkusil Woodyho ale jaxi
byl az moc stable a v debianu jsme se moc nevyznal, tak jsem skoncil u
Slackware 10.0 a to je distribuce, ktera je cista, rychla, balicky sice
neresi zavislosti (nekdy je to hardcore) ale pokud si tam neco
zkompilujete a pak dal neco instalujete, tak vas to treba jako rpm
neotravuje kvuli dependecies, ze nemate neco (co ve skutecnosti mate,
ale zkompilovany) atd. U Slacku jsem vydrzel do ted, sice nyni asi uz od
prosince pouzivam debian testing a jsem s nim spokojenej.
Vyzkousel jsem i "novej" mandrake 10.0 ale byl jsme z nej tezce
zklamanej, co znate skoro nepouzijete, vsechno se naklikava, rikam tomu
windows s linuxovym jadrem, ale to jen tak by the way. Kazdopadne si
myslim, ze Mandrake je pro zacinajici lidi celkem fajn, pokud (jak tu uz
taky bylo zmineno) maji nekoho kdo jim pomuze s nastavenim atd atd.
Fedora nevim jak je ted na to ve verzi 4, ale asi bych do ni nesel.

Co se tyce grubu a lila, grub jsem poprve poznal na fedore a to je asi
jeden z kladnych poznatky z fedory, ted uz lilo skoro nikde jinde ani
nedavam. Nastaveni grubu mi prijde vic intuitivni nez lila.

Trosku delsi, ale treba to taky nekdo precte :)

                           Preji pekny den,
                                                              Dal