Nepřekonatelné množství chyb v Gentoo

Petr Bravenec pbravenec na solartec.cz
Pátek Červenec 15 13:07:20 CEST 2005

Pokouším se celý týden nainstalovat na počítač gentoo. Už od začátku s
tím mám veliké probémy,
neustále se objevují nové a nové chyby a instalace se prostě nedaří. Po
zhruba třídenním boji
(omlouvám sek, ale dokumentace mi svou úrovní připomíná tu microsoftí)
se mi podařilo
nainstalovat gentoo na x86 a povzbuzen úspěchem jsem začal instalovat
systém na amd64.
Naposledy jsem se zastavil na  chybě 'compiler cannot create executables'.

Přihodilo se to po spuštění
/usr/scripts/bootstrap.sh

 * Configuring sandbox for ABI=amd64...
./configure --prefix=/usr --host=x86_64-pc-linux_gnu
--mandir=/usr/share/man --i
nfodir=/usr/share/info --datadir=/usr/share --sysconfdir=/etc
--localstatedir=/v
ar/lib --libdir=/usr/lib64
configure: WARNING: If you wanted to set the --build type, don't use --host.
    If a cross compiler is detected then cross compile mode will be used.
checking for a BSD-compatible install... /bin/install -c
checking whether build environment is sane... yes
checking for gawk... gawk
checking whether make sets $(MAKE)... yes
checking for x86_64-pc-linux_gnu-strip... no
checking for strip... strip
checking for x86_64-pc-linux_gnu-gcc... no
checking for gcc... gcc
checking for C compiler default output file name... configure: error: C
compiler
 cannot create executables
See `config.log' for more details.

Pikantní na tom je, že se to celé chová velmi nevypočitatelně. Když disk
přeformátuju a
spustím instalaci znovu, objeví se zase úplně jiná chyba. Pravděpodobně
bloudím v
dokumentaci. Chybě hardware nevěřím. Chová se to takto na více počítačích.

Nemáte někdo představu, proč nemůže překladač vytvářet spustitelné soubory?

Petr Bravenec

--

email: pbravenec na solartec.cz
telefon: +420 777 566 384