Router a HW

Peter Gaal gaal na ynet.sk
Neděle Červenec 17 11:31:37 CEST 2005

Router bude fungovat, je otazka, ze ci ta rychlost vam bude stacit ?
Moj hruby odhad je, ze to ako router zvladne preniest okolo 1-2 MByte/s (in
+ out dokopy na jednej sietovke). Uz sa velmi presne nepamatam, ale myslim,
ze stroj 166 az 200 MHz zvladol v spicke 4 MByte/s (tak, ze CPU 100% a
nedalo sa na neho prihlasit). Takze ak potrebujete routovat do nejakej
internetovej linky 512 kbit/s, tak bez problemov. Este moje skusenosti so
strojmi, ako file server:
486 DX/4 100 MHz - 0,5 MByte/s z ftp servera (starsie disky, asi 1,2 GB).
Pentium II 233 MHz - 2,8 MByte/s z ftp servera (80 GB / 7200 rpm, 8 MB cache
disk)

Co sa tyka druhej casti, jednoznacne by som dal switch, to sa neoplati
setrit. Nastavenie je dost komplikovane (asi spravit tam bridge medzi nimi),
zbytocne dalsia zataz na CPU. A ked budete chciet preniest medzi dvomi PC
nejake velke data, tak z toho nedostanete asi viac ako 1 MByte/s (myslim
teraz vsetko dokopy, takze ked tam bude na sieti dalsi par pocitacov tahat,
tak vam to poklesne na polovicu). Na switchi vam to pobezi tych 10 MByte/s
(na 100 Mbit/s technologii) medzi pocitacmi, ak to tie budu stihat a nebude
problem, ked aj dalsi par pocitacov bude tiez medzi sebou nieco tahat.
Vnutorna priepustnost 8 portoveho switcha je totiz od 200 Mbit/s, bezne >1
Gbit/s, na rozdiel od vasho pc, ktory bude mat 10-20 Mbit/s. Dalsi argument:
Ak budete chciet pripojit dalsie PC, musite dat dalsiu sietovku, ale ked
budete mat 8 portovy switch, tak to pripojite do dalsieho portu. Takze na
tom switchi sa neoplati takto setrit, za 1-2 stovky si prirobite kopu
problemov.

Mozno sa oplati rozmyslat este nad zrusenim aj toho linuxu, ak tam
potrebujete len router, ak to je na wifi, tak staci kupit wifi router, ktory
to spravi s ovela mensimi narokmi na energiu (a s nulovou hlucnostou),
podobne pri ADSL linke (a tieto zariadenia maju obycajne 4 portovy switch v
sebe).