Router a HW

Petr Vojnar vojnarp na phoenix.inf.upol.cz
Neděle Červenec 17 19:01:47 CEST 2005

On Sun, 17 Jul 2005, Peter Gaal wrote:

> [...]
> Moj hruby odhad je, ze to ako router zvladne preniest okolo 1-2 MByte/s (in
> + out dokopy na jednej sietovke). Uz sa velmi presne nepamatam, ale myslim,
> ze stroj 166 az 200 MHz zvladol v spicke 4 MByte/s (tak, ze CPU 100% a
> nedalo sa na neho prihlasit). Takze ak potrebujete routovat do nejakej
> internetovej linky 512 kbit/s, tak bez problemov. Este moje skusenosti so
> strojmi, ako file server:
> 486 DX/4 100 MHz - 0,5 MByte/s z ftp servera (starsie disky, asi 1,2 GB).
> Pentium II 233 MHz - 2,8 MByte/s z ftp servera (80 GB / 7200 rpm, 8 MB cache

Mam 250kbit linku s moznymi vykyvy do 1MBit (podle providera, ale kdo vi),
talze by to melo stacit.

> [...]
> (na 100 Mbit/s technologii) medzi pocitacmi, ak to tie budu stihat a nebude
> problem, ked aj dalsi par pocitacov bude tiez medzi sebou nieco tahat.
> Vnutorna priepustnost 8 portoveho switcha je totiz od 200 Mbit/s, bezne >1
> Gbit/s, na rozdiel od vasho pc, ktory bude mat 10-20 Mbit/s. Dalsi argument:
> Ak budete chciet pripojit dalsie PC, musite dat dalsiu sietovku, ale ked
> budete mat 8 portovy switch, tak to pripojite do dalsieho portu. Takze na
> tom switchi sa neoplati takto setrit, za 1-2 stovky si prirobite kopu

Mate pravdu, switch je jedina volba, zapomnel jsem totiz taky na to, co
kdyby byl treba router vyply a ja chtel prenaset mezi temi 2 zbyvajicimi.

> Mozno sa oplati rozmyslat este nad zrusenim aj toho linuxu, ak tam
> potrebujete len router, ak to je na wifi, tak staci kupit wifi router, ktory
> to spravi s ovela mensimi narokmi na energiu (a s nulovou hlucnostou),
> podobne pri ADSL linke (a tieto zariadenia maju obycajne 4 portovy switch v
> sebe).

Mne de o firewall a ssh server, takze to nepujde. :-( A i kdybych ozelel
to ssh, to co sem zatim videl za hw firewally... diky, nechci.

PV