Re: Krize po updatu: No root device found

Oak Oak.brno na seznam.cz
Neděle Červenec 17 17:23:59 CEST 2005

Ano bude to něco takového. Přišel jsem na víc věcí:
* znovu jsem si vytvořil instalační CD, zavedl jádro z něho: po zavedení jádra z CD (včetně připojení rootovského disku) lze spustit operační systém
* nejede pak zvukový server - to je normální po startu externího kernelu
* nejde připojit žádný další disk, ani USB klíč - tady jádro psa, nebo jak se to říká :-)

Již včera jsem přeinstaloval udev*.rpm, filesystem*.rpm a ještě něco souvisejícího, žádná změna. Dám tedy na Vaši radu a zkusím znovu vytvořit rootovský disk. Přeci jenom nejsem profík, ale mělo by to být takto:

cd dev
makedev -d /dev/hda5
makedev /dev/hda5

že ano? Snad se nepletu že to půjde z nouzového systému za situace, kdy /dev/hda5 není mountlý... Nicméně nevím jestli to je ono - nelze připojit žádný disk, ani USB externí disky, ani USB klíč. Na druhou stranu toto je při běhu z externího jádra, které by snad nemuselo obsahovat některé ovladače, ale pochybuji že by nešlo připojit obyčejnžý reiserfs či vfat, obzvláště, když je připojen /dev/hda5 (reiserfs), při startu z CD...

S pozdravem, Oak