Krize po updatu: No root device found

Petr Šobáň soban na soban.cz
Neděle Červenec 17 23:45:00 CEST 2005

Oak napsal(a):
> Ano bude to něco takového. Přišel jsem na víc věcí:
> * znovu jsem si vytvořil instalační CD, zavedl jádro z něho: po zavedení jádra z CD (včetně připojení rootovského disku) lze spustit operační systém
> * nejede pak zvukový server - to je normální po startu externího kernelu
> * nejde připojit žádný další disk, ani USB klíč - tady jádro psa, nebo jak se to říká :-)
>
> Již včera jsem přeinstaloval udev*.rpm, filesystem*.rpm a ještě něco souvisejícího, žádná změna. Dám tedy na Vaši radu a zkusím znovu vytvořit rootovský disk. Přeci jenom nejsem profík, ale mělo by to být takto:

Pokud používáte udev tak by se měly zařízení vytvořit samy.

> cd dev
> makedev -d /dev/hda5
> makedev /dev/hda5

Takže toto je nesmysl.

Takže asy nemáte FS a ovladač disku jako Y v jádře takže musíte vytvořit
ramdisk - viz: cizí příspěvek.

|    ICQ    179223500                    |

	Všechny domy jsou číslovány podle doby, kdy byly postaveny, takže
třeba po čísle 16 přijde číslo 47, číslo 1 tam nemají vůbec, protože bylo
zbořeno. Prostoduší poutníci, jimž bylo řečeno, že mají být v čísle 53,
chodí několik dní kolem čísla 52 a předpokládají zcela rozumně, že 53 bude
vedle, kdežto ono je ve skutečnosti půl míle daleko na druhém konci
vesnice, a tak je jednoho krásného jitra najdou, že sedí na prahu dveří
číslo 18, zpívají patetické úryvky nějakých ukolébavek a snaží se zaplést
si prsty od nohou do rohože přede dveřmi. Jsou sebráni, s nářkem odneseni
a skončí své životy v mnichovském blázinci.
		-- J. K. Jerome: Poutníkův deník