Router a HW

Vasek Stodulka xvasek na gmail.com
Pondělí Červenec 18 08:58:48 CEST 2005

On Sun, 17 Jul 2005 19:07:28 GMT, Petr Vojnar <vojnarp na phoenix.inf.upol.cz> wrote:

>  Prvni sem videl asi za 2500 druhe asi o 200 draz. To by se mi asi
>  nevyplatilo, zvlast kdyz uz mam pripraveny pocitac.

	Pri spotrebe odhadem 100W (0.1kW) u toho AMD a pri cene 3.50 za kWh
to mate 3.50*0.1*24*356 = 2990Kc za rok. Ty AP maji spotrebu okolo 5W, takze
je to jenom par korun rocne. Pokud pouzijete OpenWRT, muzete do toho nacpat
spoustu dalsich baliku. Asus ma dokonce USB port, kam se da strcit USB flash
"klicenka" a da se pouzivat pro ukladani dat. Co se tyka spolehlivosti, tak
urcite budu verit novemu "solid state" zarizeni daleko vic, nez nejake 8 let
stare sunce - co treba HDD? Ten uz je urcite za zenitem.

	Pokud chcete podobne zarizeni se 128MB pameti (nejlepsi Asus ma
jenom 32MB), kde si "normalne" rozjedete Debian, tak si kupte WRAP.
Investice je sice okolo 4000, ale pri vyse uvedenem propoctu je navratnost
otazkou o kousek vic nez jednoho roku, opet pri daleko "lepsim" zarizeni.

--
Vašek Stodůlka
tel.: +420 608 200 860