Router a HW

Jozef Martiniak jozo na soueza.utc.sk
Neděle Červenec 24 11:39:02 CEST 2005

>  Pri spotrebe odhadem 100W (0.1kW) u toho AMD a pri cene 3.50 za kWh
> to mate 3.50*0.1*24*356 = 2990Kc za rok. Ty AP maji spotrebu okolo 5W,
> takze je to jenom par korun rocne. Pokud pouzijete OpenWRT, muzete do toho
> nacpat spoustu dalsich baliku. Asus ma dokonce USB port, kam se da strcit
> USB flash "klicenka" a da se pouzivat pro ukladani dat. Co se tyka
> spolehlivosti, tak urcite budu verit novemu "solid state" zarizeni daleko
> vic, nez nejake 8 let stare sunce - co treba HDD? Ten uz je urcite za
> zenitem.

100 W to urcite nema. ja mam doma ako router celeron 300A -  toto PC ma pri
100 % zatazi CPU a zo zapnutym diskom spotrebu zhruba 44 W. Pri 100% iddle
CPU to ma o 18 W menej.

A co sa tyka tej hlucnosti - disk v routri nemusi bezat stale, da sa predsa
cez hdparm vypnut po urcitej dobe necinnosti. Staci povypinat vsetky programy
ako syslog a pod. co zapisuju na disk.