Krize po updatu: No root device found

Oak oak.brno na seznam.cz
Pondělí Červenec 18 10:39:50 CEST 2005

Ano, včera jsem našel pšíspěvek tvrdící to samé:
* pry byla chyba v mkinitrd*.rpm v updatovanem SuSE releasu a zhroutilo
to řadu počítačů s automatickým updatem
* projevilo se to na počítačích s ne-ext2 rootovským diskem - ext3 či
ReiserFS (to mám já)
* projevilo se to jen u určité instalační (aut. updatu) sekvence -
nejdřív mkinitrd pak jádro (?)
* jenže tento příspěvek (pokud nelže Google) byl z června *2004*
* řešení prý bylo downgrade mkdinitrd na původní verzi nebo update na
opravenou verzi, která se objevila později. U mě se zdá že mkinitrd
zůstalo původní, jeho reinstalace problém nevyřešila

Dále jsem našel příspěvek:
* popisující stejný problém, autor ho vyřešil, ale nepopsal, prý něco
špatně v configu
* příspěvek tvrdící, že problém je v tom že rootovský disk (reiserfs v
mém případě) je připojen jako ext2, což by potvrzoval i výpis na mé
obrazovce na řádku:

>  UFS: Mounted root (ext2 filesystem)

Díval jsem se do /boot/*config* a mohl jsem tam najít nějaké volby typu
"Root_ext2_disk = y", "reiserfs_disk = m", apod. ale to jsou spíš
parametry kompilace jádra; nevím, nejsem bohužel programátor, jen
uzivatel... Takže pokud je v tomto problém, nemám zdáni jak to vyřešit,
ani včerejší intenzivní googlení nepomohlo.
* další vlákno tvrdí, že se vše vyřešilo YaSTem přepsáním konfigurace;
bylo to první co jsem zkusil - jen jsem to pak zopakoval s volbou
"Aktivovat primární oddíl" (prý nutná), se stejným nulovým výsledkem...

Dále jsem zkoušel zkopírovat initrd z bootovacího CD do /boot a také
jádro (mimochodem názvem úplně stejný jako existující), vytvořit nový
záznam v GRUBU a nabootovat toto - se stejným výsledkem!!

Takže status stále NEVYŘEŠENO.

Zdraví,

Oak