Krize po updatu: No root device found

Vladimir Smelhaus smelhaus na bpt.cz
Pondělí Červenec 18 11:24:14 CEST 2005

0Oak wrote:
> Ano, včera jsem našel pšíspěvek tvrdící to samé:
> * pry byla chyba v mkinitrd*.rpm v updatovanem SuSE releasu a zhroutilo
> to řadu počítačů s automatickým updatem
> * projevilo se to na počítačích s ne-ext2 rootovským diskem - ext3 či
> ReiserFS (to mám já)
> * projevilo se to jen u určité instalační (aut. updatu) sekvence -
> nejdřív mkinitrd pak jádro (?)
> * jenže tento příspěvek (pokud nelže Google) byl z června *2004*
> * řešení prý bylo downgrade mkdinitrd na původní verzi nebo update na
> opravenou verzi, která se objevila později. U mě se zdá že mkinitrd
> [...]

Řešil jsem v pátek stejný problém na Debianu Sarge. Nepomohl mi ani
downgrade mkinitrd na verzi tuším 1.78.

Závada byla skryta v tom, že mkinitrd nedokázal sám zjistit závislosti
mezi moduly potřebnými pro namountování root partition. Teprve když jsem
mu určil ručně pořadí _všech_ potřebných modulů, tak se uráčil vytvořit
initrd, který bootoval.

--
Vladimír Šmelhaus