Krize po updatu: No root device found

Ctirad Fertr phanatic na volny.cz
Pondělí Červenec 18 13:19:35 CEST 2005

Dne pondělí 18 července 2005 08:39 Oak napsal(a):
> Díval jsem se do /boot/*config* a mohl jsem tam najít nějaké volby typu
> "Root_ext2_disk = y", "reiserfs_disk = m", apod. ale to jsou spíš
> parametry kompilace jádra;

To je právě ta největší tragédie, že mnohé distribuce kompilují podporu
základních fs jako moduly a cpou to do initrd.  Navíc ty initrd se sestavují
při instalaci, takže jenom triviální přesun / na jiný disk nebo parition s
jiným fs může i pro znalejšího uživatele znamenat práci na dlouhé zimní
večery než na ten špek přijde. A tohle je obdobný problém.

> nevím, nejsem bohužel programátor, jen
> uzivatel... Takže pokud je v tomto problém, nemám zdáni jak to vyřešit,
> ani včerejší intenzivní googlení nepomohlo.

Podívejte se dovnitř initrd a ujistěte se, že jsou tam kernelí moduly pro fs
co používáte a správně nastavené cesty k /.

Ctirad