Re[2]: Opět zlobí Gentoo - tentokrát neaktivuje RAID1

Dracula007 dracula007 na atlas.cz
Středa Červenec 20 22:47:10 CEST 2005

PB> Takže si sám odpovím. Stáhnul jsem si balíček mkinitrd z produkce
PB> RH, se shellem nash. V nash je příkaz raidautorun, který dokáže
PB> RAID nastartovat. Kdybych se neměl možnost mrknout, jak si s
PB> linuxovým raidem poradila zkušenější konkurence, asi bych neměl
PB> šanci raid rozchodit vůbec.

PB> Nechci být jedovatý, ale nedávno zde kdosi zminoval, že Gentoo je
PB> vhodný jen pro linuxové guru. Jestliže Gentoo nedovede sám o sobě
PB> nastartovat nativní raid a nikdo z vývojového týmu tuto skutečnost
PB> ani nezaznamenal, protože v dokumentaci o tom není ani slovo (a
> [...]

Prosim, zdrzte se podobnych rychlych odsudku. Osobne gentoo denne
pouzivam, instaloval jsem ho za posledni 3 mesice asi 10x a pokazde
kdyz byl nejaky problem tak bud byla chyba mezi zidli a klavesnici
nebo se odpoved dala velice jednoduse najit v dokumentaci.

Dokumentaci vedenou pro gentoo povazuji za jednu z nejkvalitnejsich,
byt samozrejme ani ta neni bez chyb. Kdyz se k tomu jeste pripoctou
diskusni fora a gentoo-wiki, tak je to skvely zdroj informaci.

Pokud si myslite ze Gentoo je nedodelek, prosim - ostatne nikdo vas k
pouzivani prave Gentoo nenuti (to nemyslim nijak zle). IMHO o tom cely
Linux je - proste si vyberte distribuci ktera vyhovuje vam, a hotovo.
Je uplne sumak jestli to bude fedora, debian nebo nejaka exotika.

Jestli je Gentoo vhodny jenom pro Linuxove guru vazne nevim - za guru
se nepovazuji, ale instalaci gentoo jsem zvladnul napoprve a bez
vetsich problemu. Chce to akorat davat trochu pozor na poznamky v
dokumentaci ...

t.v.

PS: Gentoo nastesti neni Windows (zaplatpabbuh), takze pokud mu pres
    nejaky konfigurak nereknete ze ten raid chcete tak ho proste
    nenastartuje.