Opět zlobí Gentoo - tentokrát neaktivuje RAID1

Petr Bravenec pbravenec na solartec.cz
Čtvrtek Červenec 21 00:17:06 CEST 2005

Dracula007 napsal(a):

>Prosim, zdrzte se podobnych rychlych odsudku. Osobne gentoo denne
>pouzivam, instaloval jsem ho za posledni 3 mesice asi 10x a pokazde
>kdyz byl nejaky problem tak bud byla chyba mezi zidli a klavesnici
>nebo se odpoved dala velice jednoduse najit v dokumentaci.
>
>Dokumentaci vedenou pro gentoo povazuji za jednu z nejkvalitnejsich,
>byt samozrejme ani ta neni bez chyb. Kdyz se k tomu jeste pripoctou
>diskusni fora a gentoo-wiki, tak je to skvely zdroj informaci.
>
>Pokud si myslite ze Gentoo je nedodelek, prosim - ostatne nikdo vas k
> [...]
Volil jsem možná ostrá slova, ale myslím, že si je gentoo zaslouží. Berte to
nikoli jako odsouzení, ale jako kritiku. U Fedory (například, nebrat za
slovo)
vložím CD, naklikám, jedu. Je to předem nalinkovaný proces. Gentoo jsem
instaloval týden díky tomu, že jsem chvíli instaloval podle dokumentace A
a chvíli podle dokumentace B - obě se liší jen v detailech, nicméně
důležitých
detailech. Měl jsem pocit, že čtu co chvíli něco jiného, navzájem si
protiřečícího.
Nebyl to jen pocit, opravdu to tak bylo a já to netušil.  Je to jen moje
chyba?
Instalační dokumentace je hodně nepřehledná a je velmi jednoduché
v ní zabloudit a na gentoo nadosmrti zanevřít. Dokumentace JE ŠPATNÁ.
Tohle nedovede pochopit nikdo, kdo už s tím třeba jen pár týdnů dělá.
Dneska už taky nezabloudím, protože mám v prohlížeči záložku na tu
správnou verzi.

Nakonec jsem snad s pomocí této konference raid rozchodil (uvidím ráno).
Chyběl mi startovací skript, který je pouze v balíku raidtools
(zastaralé, odinstaloval jsem) a chybí v balíku mdadm. Nedodělek....?

Vím, proč jsem sáhnul po gentoo a jsem rád, že se to nejsou windows.
Kdyby čert na koze jezdil, instalací se prokoušu a zprovozním to. Ale
stojí mě to zatím mnohem více námahy, než kterákoli jiná distribuce.
Dokud se nezpřehlední dokumentace a neodladí lépe některé věci,
hrozím se toho, že se do gentoo pustí někdo s představou "já bych si
chtěl ten linux taky vyzkoušet, když jsou ty windows tak blbé".
Důrazně varuju - sáhněte po něčem jiném, gentoo není pro vás.

Nevím, jestli tohle bude číst někdo s možností a silou ovlivnit vývoj či
dokumentaci gentoo.  Pokud ano, bylo by strašně fajn, kdyby to
mělo nějakou odezvu v gentoo samotném.

Slibuju, že to je naposledy, co se vyjadřuju ke kvalitám dokumentace
či gentoo samotného. Nebo aspoň slibuju, že se budu snažit se k tomuto
tématu více nevyjadřovat.

Petr Bravenec

--

email: pbravenec na solartec.cz