analyza maillog

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek PaJaSoft na FoNet.Cz
Čtvrtek Červenec 21 13:12:25 CEST 2005

Miroslav BENES <mailto:miroslav.benes na zdas.cz> wrote:
> vyzobnout ID zprávy (zde KAA02024), prohledat celý log znovu a
> filtrovat řádky jenom s tímto řetězcem:

	Mám jedno doporučení - upgradujte ten historický systém... - stejné
ID zprávy jsem neviděl za celou dobu své praxe a již sendmail 8.11 ve
stařičkém RH 7.3. dělá ID ala j6H22At28560 - podobnost může být vskutku
náhodná, protože součástí tohoto je "hash" z velikosti zprávy, PIDu
sendmailu a nějak agregován čas od 1.1.1970...

> No a protože se hledá informace nadvakrát (a podle zákona schválnosti
> často na dvou řádcích, které spolu nesousedí), je tenhle
> postup docela
> nadraka.

	A jaký jiný způsob než nalezení referenčního klíče a poté nalezení
všech dat vztažených k tomuto referenčnímu klíči byste si představoval?

> Líbilo by se mi, kdyby se průběžně (např. po hodině) tyto informace z
> logu vytahaly a uložily např. do databáze, odkud by byly přehledně
> zobrazitelné. Navíc by se  hledání značně zjednodušilo, protože by se
> vypouštěly maily, u kterých je odesilatel i adresát jen v naší doméně
> (tj. v rámci podniku si lidi zavolají a nemá tedy smysl údaje o
> přeposílání pošty archivovat).

	Tak spojte sendmail s LDAP, nevím, zda-li je to omezeno pouze na
mail-routing...