analyza maillog

Miroslav BENES miroslav.benes na zdas.cz
Čtvrtek Červenec 21 13:27:36 CEST 2005

>	Mám jedno doporučení - upgradujte ten historický systém... - stejné
>ID zprávy jsem neviděl za celou dobu své praxe a již sendmail 8.11 ve
>stařičkém RH 7.3. dělá ID ala j6H22At28560 - podobnost může být vskutku
>náhodná, protože součástí tohoto je "hash" z velikosti zprávy, PIDu
>sendmailu a nějak agregován čas od 1.1.1970...

Sice s vámi souhlasím, ale to asi tak všechno co s tím půjde dělat - jde
o RH6.2 + sendmail-8.9.3-20, ale instaloval to můj předchůdce (a nynější
šéf), který se drží zásady "co funguje, na to se nešahá". Navíc je
zrovna tenhle stroj zastrčený za fw, takžeje to (relativně) bezpečné.

>	A jaký jiný způsob než nalezení referenčního klíče a poté nalezení
>všech dat vztažených k tomuto referenčnímu klíči byste si představoval?

Ale já nemám nic proti popsanému postupu - jen bych ho rád aspoň trochu
automatizoval. A moje vrozená lenost mi říká, že než ubastlím nějaké
skripty které mi zjednoduší život, bude lepší porozhlédnout se po světě,
jesli se někdo jiný nezabýval stejným/podobným problémem.

>	Tak spojte sendmail s LDAP, nevím, zda-li je to omezeno pouze na
>mail-routing...

Tohle jsme přiznám se nepochopil - můžete prosím uvést nějaké odkazy,
abych si mohl líp představit, co pod tím bylo myšleno ?
Jesli jsem dobře pochopil stránky, které na toto slovní spojení našel
google, mělo by jít o nadstavbu, která řeší a definuje uživatelské účty
(zde schránky) a nahrazuje tak např. aliases. Jak by to ale mohlo pomoct
při dohledávání "zatoulané" pošty ?