analyza maillog

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek PaJaSoft na FoNet.Cz
Čtvrtek Červenec 21 13:41:38 CEST 2005

Miroslav BENES <mailto:miroslav.benes na zdas.cz> wrote:
> Sice s vámi souhlasím, ale to asi tak všechno co s tím půjde
> dělat - jde
> o RH6.2 + sendmail-8.9.3-20, ale instaloval to můj předchůdce (a
> nynější šéf), který se drží zásady "co funguje, na to se nešahá".
> Navíc je zrovna tenhle stroj zastrčený za fw, takžeje to (relativně)
> bezpečné.

	Zkompilovat sendmail z src.rpm snad zvládnete... osobně bych šel na
8.12.... snad vyjma základního hledání /etc/sendmail.cf na
/etc/mail/sendmail.cf tam nic jiného není...

> automatizoval. A moje vrozená lenost mi říká, že než ubastlím nějaké
> skripty které mi zjednoduší život, bude lepší porozhlédnout
> se po světě,
> jesli se někdo jiný nezabýval stejným/podobným problémem.

	Jednokrokové řešení neznám...

> (zde schránky) a nahrazuje tak např. aliases. Jak by to ale
> mohlo pomoct
> při dohledávání "zatoulané" pošty ?

	Ano primárně je to "kniha" pro doručování pošty - v podstate náhrada
všech možných /etc/mail/*.db... (neprovozuji, tudíž mohu mít zkreslenou
představu)... - existuje-li rozumný syslog, který jako repository nepoužívá
síť nebo soubory, můžete ty data místo maillogu cpát do jiných úložišť -
vzhledem k povaze dat IMHO výhodnější LDAP nebo relační databáze..