Router a HW

Petr Vojnar vojnarp na phoenix.inf.upol.cz
Pondělí Červenec 25 12:42:16 CEST 2005

On Mon, 25 Jul 2005, Ctirad Fertr wrote:

> Možná jste nepochopil pointu. Psal jsem, že nejlevnější AP s linuxem inside
> stojí skoro stejně jako samotná PCI wifi karta. K tomu PCI navíc potřebuju
> nějaké to PC, minimálně pentium (pro mnohé karty spíš P2/3 kvůli novější
> specifikaci PCI) s nějakou RAM, diskem, ethernet kartou a nespíš i switchem.
> Tohle všechno něco stojí, odhadem nejméně dvojnásobek-trojnásobek ceny toho
> nejlevnějšího AP a pořád víc než ty opravdu vymakané AP. Když budu chtít mít
> navíc místo disku flashku, tak vysolím další tisícovku navíc navrch. Výsledek
> [...]

Abych to upresnil, nejde o wi-fi router, ale o normalni router. O tech
wi-fi AP se zacalo proto, protoze se jejich moznosti daji rozsirit pomoci
vhodneho firmware.

Mozna by ode me bylo na miste specifikovat pozadavky, ktere za tu dobu
mirne nabobtnaly:

- routovani + maskarada pro 2 PC
- stavovy firewall
- SSH server (zaroven jako SFTP -> ulozny prostor nutny)
- (nejiste) web server s chranenym pristupem ktery bude pouzivat 1
uzivatel (ja :-)
- ukladani logu (opet duvod pro ulozny prostor)
- NTP server
- DNS server (cache/forward)
- kdo vi co me jeste napadne

Toz tak.

PV

P.S.: Ano, puvodne jsem toho chtel trosku min, nekamenujte me. ;-)))