OT: Clanek Liberalniho institutu

Bohdan Milar bohdan.milar na liberix.cz
Pondělí Červenec 25 16:30:27 CEST 2005

Dobrý den,

Antonín Mička napsal(a):
> Dobrý den všem
>
> No, nesmíte zapomínat ekonomický pohled na produkt, technicky sice media
> player součástí os není, ale z pohledu ekonoma je to část produktu
> Windows_XYZ. a o to Panu Patriku Panešovi jde. tedy o to, jestli součáti
> produktu bude určovat výrobce či nějaký úřad...
> O nějakém formátu multimediálních dat neuvažuje, a ani nedomýšlí důsledky.

I já se domnívám (KNH VŠE jsem vystudoval), že pan Paneš to myslel právě
takto. V tomto případě se MS stal obětí úřednické zvůle. Nemyslím si, že
účel světí prostředky. Ačkoli produkty MS nepoužívám a jsem rád z růstu
podílu svobodných technologií na trhu, nemělo by to být za každou cenu.

Stát a jeho byrokracie je hegemonem, který jednou poškodí soukromou
firmu (ať už je mi sympatická nebo ne) a jindy se obrátí (např. s
hrozbou patentů) proti svobodnému softwaru. Měli bychom rozlišovat mezi
tržní hrozbou (tj. svobodným rozhodnutím lidí, který SW chtějí používat,
ač pod vlivem reklamní kampaně), čemuž můžeme kvalitou a svou vlastní
kampaní konkurovat, a silovou hrozbou (státní regulace, utrácení našich
peněz za komerční SW, ...). Píšu to velmi zjednodušeně. Případné zájemce
odkazuji na www.libinst.cz

--

S pozdravem

Bohdan Milar