PGP - generovani prvocisel pro tvorbu tajneho klice asymetricke sifry

Jan Houstek Jan.Houstek na mff.cuni.cz
Úterý Červenec 26 16:33:57 CEST 2005

Michal Vymazal wrote:
> Zdravim vsechny
> nemate nekdo odkaz na dokumentaci, kde je popsano jakym zpusobem generuje
> PGP (a jeho implementace, mne by napriklad zajimala implementace v kmailu)
> prvocisla pro vytvoreni privatniho klice asymetricke sifry? Nasel jsem
> spoustu odkazu, ale tento postup (algoritmy) v nich popsany neni.

Staci se podivat do kodu. Je zcela primitivni, priblizne to vypada takto

1. vygeneruj nahodne liche cislo v pozadovanem intervalu
2. otestuj ho na delitelnost malymi prvocisly
3. iteruj pravdepodobnostni prvociselny test dost dlouho
4. pokud 2. nebo 3. selze, jdi zpet na 1.

Ono to ani moc jinak delat nejde. Jedine, cim se ruzne implementace
lisi, je pouzity generator a zda se v bode 4 opravdu jde zpet, nebo se
novy kandidat nejak odvodi ze stareho (napr. prictenim konstanty) -- GPG
a SSLeay to dela tak, jak jsem napsal.

 > --
 > Michal Vymazal
 > vymazal at secunet tecka cz
 > Adresa v Reply-To je neplatna,
 > piste mi na adresu v podpisu.

V Reply-To: mailu, ktery jsem dostal, je linux na linux.cz :-)

-- Honza Houstek