OT: zivotnost DVD a CD jako zalohovaciho a archivacniho media

Roman DAVID rdavid na danet.cz
Středa Červenec 27 14:00:24 CEST 2005

Zdravim,

Milos Prudek napsal(a):

> Podle dokumentu, na ktery odkazoval Peter Surda, je to
>
> - 100-200 let pro cd-r a dvd-r
> - 25 let pro cokoliv rw

Ze CD-R vydrzi pres 100 let, tomu bych veril,
ale DVD-R mi v praxi zrovna moc dloho nevydrzi.
Nevim, cim to je, ale casto se (nejen me) stava,
ze datove DVD-R se stane necitelnym a to pomerne v kratke
dobe (cca 6 mesicu - rok).

Pripada mi, ze to "kazi" DVDRW mechaniky, protoze
kdyz to DVD z mechaniky vytahnu (po cteni), ma na muj vkus
pomerne vysokou teplotu.

U CD-R jsem se zatim s timto jevem nesetkal.
(tzn. pokud jsme vypalil CD a je citelne, data na nem "drzi").

Roman DAVID