zalohovaci system - modularni system, ktery umi zalohovat nejenom soubory

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Pátek Červenec 29 10:40:47 CEST 2005

Dd,

On Thu, Jul 28, 2005 at 05:45:09PM +0200, oldfrog wrote:

> [...]
> obsahovat. To by dalo vyuziti archivu novy rozmer a toto zrejme nelze s
> Baculou realizovat.
> Opravte me, pokud se pletu.
>
> Rdiff-backup by byl idealni nastroj, pokud bych si zalohovani chtel
> naskriptovat sam, pripadne bych
> mohl  pouzit ten backupninja.  Na druhou stranu - cim konzervativnejsi
> nastroj pro zalohovani, tim
> vetsi jistota a vetsi kompatibilita.
>
> Koukam, ze rdiff-backup je napsany v pythonu a pouziva librsync. Dale se
> zda, ze tu jiz nejakou
> dobu existuje (zahajeni projektu 2001) a ze je nadale vyvijeny (posledni

zalohuju backupninja (cili v podstate rdiff-backup-em) 5 stroju.
Pokud mam vse nastavene OK (hlavne public klice a dostatek mista
na cilovem disku), tak mi backupninja posle mail, ze je vse OK.
Pokud ne, tak dostanu pythonovsky traceback, ze ktereho se vcelku
+- rozumne dozvim, co spadlo.

Rozsah souboru je ruzny: jednak mnoho malych souboru (/etc), jednak
cca 1,5GiB databaze plone webu... Vse funguje OK.

Samozrejme jsem zkousel i obnovu (jistota je kulomet), obnovit
napr. soubor, ktery jsem smazal vcera ze vcerejsi zalohy
a v normalnim adresari ho uz nemam... Proste to funguje. :-)

> Tezkotonaznejsi alternativu vidim v zminovane Bacule (www.bacula.org).
> Ma nekdo
> zkusenost s jejim pouziti ve spojeni s vypalovanim na DVD? Podle
> dokumentace
> to umi a vypalovani resi pomoci dvd+rw-tools. Reseni pres udf a packet
> writing, predpokladam,
> neni realne, projekt je prilis experimentalni a vyvoj zda se byti
> nestabilni.

O Bacule jsem tez uvazoval, ale znacne me odradilo to, ze jsem
nebyl schopen ze zalohy vytahnout jeden konkretni soubor (vzdy
pouze celou session), coz mi neprislo moc sikovny. Je ale mozne,
ze uz je to vyreseny (bylo to tak pred cca 2-3-mi mesici)

> Uvitam komentare a zkusenosti.
>

> --
> --- OldFrog ---

Zdravi