OT: zivotnost DVD a CD jako zalohovaciho a archivacniho media

Oak oak.brno na seznam.cz
Pátek Červenec 29 13:35:56 CEST 2005

Vyčerpávající.

Jen bych dodal, že dneska prý (bohužel) neexistuje vůbec žádná
souvislost mezi kvalitou a cenou média. Zdroj této informace si úplně
tak nepamatuju, myslím že to bylo téma na Českém rozhlase, odpovídali
různí experti. Důvodem prý je že se stejně používá jen několik typů
strojů napříč spektrem výrobců.

Prý kvalita záleží na tom, z jakého výrobního cyklu máte média - nejméně
kvalitní jsou ta, která jsou vyrobena na stroji novém ("v záběhu") nebo
"ve výběhu" :-). Takže prý v našem národním archivu kupují média po
sériích, nechají si udělat testy média z každé série (s odpovídající
posloupností výrobních čísel), rozdělí je do kvalitativních skupin a pro
účely dlouhodobého archivování používají jen ty nejlépe vyhovující.
Testy zahrnují spoustu věcí, které raději nebudu reprodukovat (dopadlo
by to asi špatně :-). Takže je to mimo možnosti normálního smrtelníka a
malých firem...

Zdraví,

Oak