OT: zivotnost DVD a CD jako zalohovaciho a archivacniho media

Ludvik Urban lu na argo.troja.mff.cuni.cz
Pátek Červenec 29 23:15:22 CEST 2005

On Fri, 29 Jul 2005, Oak wrote:

> "ve výběhu" :-). Takže prý v našem národním archivu kupují média po
> sériích, nechají si udělat testy média z každé série (s odpovídající
> posloupností výrobních čísel), rozdělí je do kvalitativních skupin a pro
> účely dlouhodobého archivování používají jen ty nejlépe vyhovující.

Smim se zeptat o jaky "narodni archiv" jde?
Ma to nejakou souvislost s instituci, ktera se od letosniho
prvniho ledna jmenuje "Narodni Archiv" (drive SOA)?

Jako dost aktivni rodokmenista se v techto archivech casto
pohybuju a docela by mne zajimalo co se tam tak masove zalohuje
na dvd. Tam je situace takova, ze kdyz se treba letos 'nasla'
ta Karlova Dalimilova ilustrovana kronika, tak se veskere
operace vyzadujici pocitace a jejich prislusenstvi zadavaly
jedne soukrome firme. Ta to udelala za penize (no jasne)
a za autorska prava k elektronickemu prezentovani (:-)).

| Ludvik Urban     lu na argo.troja.mff.cuni.cz |