Rychlost spamassassinu

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek PaJaSoft na FoNet.Cz
Středa Červen 1 12:32:20 CEST 2005

Peter Surda <mailto:shurdeek na routehat.org> wrote:
> Mozes aspon poslat link?

	SPF záznamy si vedou samotní spameři...:-)

> Ked to ludia nechcu, tak si potom za spam mozu sami.

	Ano, můžeme si za spam sami - několik řešení tu bylo nabídnuto -
kolik jich je v praxi nasazeno?

> [rant]
> Najpriamejsie riesenie je pochopitelne ludi prevazdkujucich otvorene
> relaye a zombacke pocitace zazalovat, aby si naklady za SPAM niesli
> sami ;-). [/rant]

	Vždy jsem říkal, že je odpovědnost provozovatele mašiny, že mu ji
někdo nabořil, je mi úplně šumafuk jak a kdo...

> tam je ucinok SPF vyraznejsi. Napriklad pri phishingu. Mne je
> phishovaci mejl jasny aj bez SPF, ale bezny uzivatel tomu nerozumie.
> Ked ma
> jeho banka SPF (a

	No takový BFU ovšak maximálně vidí From - určitě víš, jak ho
"zformátovat" tak, aby vizuálně takový BFU viděl žádanou informaci a ne
reálnou adresu odkud to došlo, včetně korektního SPF. Pokud to má být
ochrana BFU, tak tady selhává jako bezpečnostní prvek na celé čáře, vím
phishing je jen jedna z mnoha forem crackerských útoků.

	Jo a těch zombíků, které jsou pro to vhodné je po světě údajně až
40% všech připojených počítačů - alespoň dle nějakého nedávného výzkumu či
co... - ten počet semi zdá nepřiměřeně vysoký, ale třeba jsem taky zombie
ani o tom nevím...:-)

SPF je navíc navázáno na DNS, takže stačí DNS vést u zombíků a adresy
spamovacích mašin úplně jnde, za pár hodin, řekněme za 4 může být vymalováno
a žádné stopy po mne nezůstanou a to včetně toho, že jsem mezi tím rozeslal
několik milionů spamů... připadá Ti to nereálné?

> A o tom to cele je: zvysovat spammerom naklady, aby sa im
> vobec neoplatilo
> obtazovat bezneho uzivatela. Velki prevadzkari sa tomu musia venovat
> aj tak takze ich to prilis nezasiahne.

	V ČR máme na nevyžádaný papírový spam dokonce zákon... - myslíš si,
že to vedlo k tomu, že tím bordelem se mi schránka plní méně?