Rychlost spamassassinu

Čtvrtek Červen 2 11:23:59 CEST 2005

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek <PaJaSoft na fonet.cz> wrote:

>        SPF záznamy si vedou samotní spameři...:-)

to nie je ani zdaleka prelomenie. Existencia SPF zaznamu vobec neindikuje ze
mail je korektny a vice versa.

Problem je v tom, ze mnoho ludi nepochopilo zmysel SPF. SPF v ziadnom
pripade NIE JE anti-spamova frature. SPF ma za ulohu eliminovat FALSOVANIE
e-mail adriesodosielatelov, takze ista eliminacia spamu je len vedlajsim
efektom, pretoze spammeri (a virusy) casto falsuju adresy odosielatelov.

Takze pokial tvrdite ze SPF bol prelomeny len na zaklade tohoto, potom vase
tvrdenie nie je pravdive.

Bohuzial aj tlacova hovorkyna Seznam.CZ uz take nieco povedala:
http://www.lupa.cz/clanek.php3?show=3770

>        Ano, můžeme si za spam sami - několik řešení tu bylo nabídnuto -
> kolik jich je v praxi nasazeno?

cim dalej, tym viac ;) Ako stupa problem so spamom, stupa aj pocet a
sofistikovanost tychto metod a tiez ich zastupenie.

>        No takový BFU ovšak maximálně vidí From - určitě víš, jak ho
> "zformátovat" tak, aby vizuálně takový BFU viděl žádanou informaci a ne
> reálnou adresu odkud to došlo, včetně korektního SPF. Pokud to má být
> ochrana BFU, tak tady selhává jako bezpečnostní prvek na celé čáře, vím
> phishing je jen jedna z mnoha forem crackerských útoků.

Na to tu mame elektronicke podpisovanie, ale niektore z metod boja proti
falsovaniu sa snazia tiez eliminovat falosne adresy v hlavickach mailov.

>        V ČR máme na nevyžádaný papírový spam dokonce zákon... - myslíš si,
> že to vedlo k tomu, že tím bordelem se mi schránka plní méně?

mozno to "len" zabranilo tomu aby sa plnila vyrazne viac. Aj take nieco je
uspech, hoci len ciastkovy.

- Holmes, what kind of school did you study to be a detective?
- Elementary, Watson.